CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-07-2022 -- Tijl SCHMELZER -- 1473,9 punten

Database gegevens:

Datum: 25-07-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus 3 18m Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 399.6 km Score: 1473,9 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-25-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 25-07-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/07/2022
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2022-07-25-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:37:00
Duurvlucht     : 05:33:37
Vrije vlucht   :  432.0 km
Fasttrack      :  122.1 kmh
Opgegeven proef:  399.6 km
Driehoek       :  231.8 km
Hoogtewinst    : 1671.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°14.637'N  20°05.633'E
    tijd: 10:02:14 UTC
    alti: 49 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°16.562'N  20°03.161'E = 318° 4.8 km van vertrek
    tijd: 10:04:35 UTC
    alti: 635 m
Landingspunt 
    pos.: 46°15.019'N  20°05.506'E = 347° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:39:14 UTC
    alti: 82 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:37:00
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°12.625'N  19°44.264'E  @ 10:58:48 UTC,  2147 m
    punt 1:  46°18.887'N  19°59.779'E  @ 12:12:59 UTC,  2094 m
    punt 2:  46°11.781'N  18°56.119'E  @ 12:55:14 UTC,  1704 m
    punt 3:  46°41.210'N  19°40.687'E  @ 13:28:34 UTC,  1655 m
    punt 4:  46°28.121'N  18°49.825'E  @ 14:07:12 UTC,  1141 m
    punt 5:  46°34.857'N  20°29.447'E  @ 15:14:38 UTC,  1293 m
    Finish:  46°13.961'N  20°04.981'E  @ 15:37:40 UTC,   231 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.1 km  60° @  18.7 km/h
    been 2:   82.9 km 261° @ 117.7 km/h
    been 3:   78.9 km  46° @ 142.1 km/h
    been 4:   69.4 km 250° @ 107.7 km/h
    been 5:  128.0 km  84° @ 113.9 km/h
    been 6:   49.8 km 219° @ 129.8 km/h
Afgelegde afstand:                   432.0 km
Duur:                                04:38:52
Gemiddelde snelheid:                 93.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 27.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         529.0 m
Finishhoogte:                        231.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          298 m
Totale score afstand:                432.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°11.458'N  19°34.515'E = 262° 40.4 km van vertrek
    tijd:    12:32:46 UTC
    alti:    2084 m
Finishpunt
    pos.:    46°30.931'N  19°25.978'E = 301° 59.1 km van vertrek
    tijd:    14:32:46 UTC
    alti:    907 m
Grootste afstand in 2 uur: 244.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   122.1 km/h
Hoogteverlies:             1177 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 404.0 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  012BAJAHK           46°11.600'N  18°55.917'E    81.6 km 267°
    punt 2:  028BUGAC            46°41.267'N  19°41.000'E    79.7 km  46°
    punt 3:  053FADD             46°27.883'N  18°49.650'E    70.1 km 250°
    punt 4:  132NGYMAGOC         46°34.867'N  20°29.500'E   128.3 km  84°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E    44.1 km 230°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 10:27:21 UTC,  1142 m
    punt 1:  012BAJAHK           @ 12:55:13 UTC,  1699 m :   81.1 km   32.9 km/h
    punt 2:  028BUGAC            @ 13:28:33 UTC,  1661 m :   78.7 km  141.7 km/h
    punt 3:  053FADD             @ 14:07:09 UTC,  1151 m :   69.1 km  107.5 km/h
    punt 4:  132NGYMAGOC         @ 15:14:37 UTC,  1297 m :  127.3 km  113.2 km/h
    finish:   001SZATYMAZAP       niet gerond
    afbreekpunt: 46°19.459'N  20°03.418'E  @ 15:33:57 UTC, 446 m : 43.3 km 134.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        399.6 km
Duur van de proef:        05:06:36
Gemiddelde snelheid:      78.2 km/h
Start hoogte:             529 m
Hoogte passeren start:    1142 m
Hoogte aan break-punt:    446 m
Hoogteverlies over proef: 83 m
Totale score afstand:     399.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   64.9 km
Been 1:  102.0 km
Been 2:   64.9 km
Totaal:  231.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:05:37 UTC
    einde: 15:39:14 UTC
    duur:  05:33:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     529 m @ 10:08:43 UTC
    hoog punt:    2200 m @ 15:03:56 UTC
    hoogtewinst:  1671 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5810

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs