CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-07-2022 -- Tijl SCHMELZER -- 1485,0 punten

Database gegevens:

Datum: 27-07-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus 3 18m Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 402.6 km Score: 1485,0 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-27-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 27-07-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/07/2022
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2022-07-27-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:48:17
Duurvlucht     : 04:48:14
Vrije vlucht   :  419.9 km
Fasttrack      :  132.2 kmh
Opgegeven proef:  402.6 km
Driehoek       :  117.9 km
Hoogtewinst    : 2307.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°14.661'N  20°05.659'E
    tijd: 10:28:51 UTC
    alti: 71 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°14.694'N  20°05.650'E = 349° 0.1 km van vertrek
    tijd: 10:28:54 UTC
    alti: 72 m
Landingspunt 
    pos.: 46°15.030'N  20°05.485'E = 342° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:17:08 UTC
    alti: 85 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:48:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°14.690'N  19°55.930'E  @ 11:18:32 UTC,  1475 m
    punt 1:  47°06.588'N  21°11.496'E  @ 13:05:50 UTC,  1806 m
    punt 2:  46°30.450'N  20°32.603'E  @ 13:38:24 UTC,  1351 m
    punt 3:  46°49.778'N  20°51.708'E  @ 14:01:40 UTC,  1319 m
    punt 4:  46°56.162'N  21°15.582'E  @ 14:24:30 UTC,  1747 m
    punt 5:  46°24.166'N  20°08.007'E  @ 15:08:44 UTC,   862 m
    Finish:  46°13.571'N  20°04.892'E  @ 15:15:05 UTC,   273 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  136.1 km  45° @  76.1 km/h
    been 2:   83.3 km 217° @ 153.4 km/h
    been 3:   43.3 km  34° @ 111.7 km/h
    been 4:   32.6 km  68° @  85.5 km/h
    been 5:  104.6 km 236° @ 141.9 km/h
    been 6:   20.0 km 191° @ 189.3 km/h
Afgelegde afstand:                   419.9 km
Duur:                                03:56:33
Gemiddelde snelheid:                 106.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Starthoogte:                         72.0 m
Finishhoogte:                        273.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -201 m
Totale score afstand:                419.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    47°02.606'N  21°04.438'E =  40° 116.3 km van vertrek
    tijd:    13:11:45 UTC
    alti:    2077 m
Finishpunt
    pos.:    46°18.369'N  20°04.181'E = 345° 7.1 km van vertrek
    tijd:    15:11:45 UTC
    alti:    412 m
Grootste afstand in 2 uur: 264.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   132.2 km/h
Hoogteverlies:             1665 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 406.4 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  055FUZGYAVA         47°06.767'N  21°11.750'E   133.9 km  43°
    punt 2:  167SZEKUTAS         46°30.250'N  20°32.550'E    84.0 km 217°
    punt 3:  196VESZTO           46°56.333'N  21°15.833'E    73.3 km  48°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E   115.2 km 234°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 11:48:29 UTC,  1704 m
    punt 1:  055FUZGYAVA         @ 13:05:50 UTC,  1806 m :  133.4 km  103.5 km/h
    punt 2:  167SZEKUTAS         @ 13:38:25 UTC,  1355 m :   83.0 km  152.9 km/h
    punt 3:  196VESZTO           @ 14:24:29 UTC,  1738 m :   72.3 km   94.2 km/h
    finish:   001SZATYMAZAP       niet gerond
    afbreekpunt: 46°19.448'N  20°03.792'E  @ 15:11:15 UTC, 483 m : 113.8 km 146.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        402.6 km
Duur van de proef:        03:22:46
Gemiddelde snelheid:      119.1 km/h
Start hoogte:             72 m
Hoogte passeren start:    1704 m
Hoogte aan break-punt:    483 m
Hoogteverlies over proef: -411 m
Totale score afstand:     402.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   33.0 km
Been 1:   51.8 km
Been 2:   33.0 km
Totaal:  117.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:28:54 UTC
    einde: 15:17:08 UTC
    duur:  04:48:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:      72 m @ 10:28:54 UTC
    hoog punt:    2379 m @ 12:57:13 UTC
    hoogtewinst:  2307 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5714

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs