CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-08-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1864,1 punten

Database gegevens:

Datum: 15-08-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 517.3 km Score: 1864,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De LS6 afscheidstoerne is ingezet. Met een voorspelde westen wind was een "klassiek" dagje parcour zeker een mogelijkheid al was de hoop om toch een beetje noord te geraken. Een ontkoppeld leek de basis niet zo hoog, als is dat relatief natuurlijk. Het was in ieder geval lager dan de vorige periode. Initieel dacht ik om eerst zuid te gaan maar bij het gaan kijken bij tete de sigure, nu was ik er toch, nog maar verder noord vertrokken. Sigured ging niet zo goed, dan maar tete homme, die ook niet zo goed ging, dan maar naar de riggel van neuf coleur en daar even in het lee wat er onderuit gezakt. Daar dus eerst even aan de helling. Bij col de Vars leek er golf te staan en dus een poging ondernomen. Bij 3600m ging het niet meer echt en dus poging maar opgeborgen en beslist om te gaan kijken in de st Crepin vallei. Daar was het plafont ook iets lager. via tete Amont naar de glace blanc waar ik opnieuw initieel er wat onderuit zakte. Omdat het er gewoon mooi is wat blijven hangen aan de helling en eens boven de kam ging het beter. Ik had nog maar een keer de val royal gedaan vanaf bar Ecrin naar het zuiden, vandaag was het de tweede keer. Vorige keer op 4200m, vandaag op 3800m. Stilletjes dat stukje wat beter leren kennen. Vanaf daar beginnen steken en draaien was nodig. Eens een heel stuk op het parcour veel me op dat het best al een lange steek was dus was mijn eigen opdracht om heel het been niet te draaien en als ik bel moest pakken terug te keren. Het werd een been van ~135km met L/D 80. Ook eerste stuk van volgende been was er niet veel draaien aan. Meerdere lange vluchten van Puimoisson vliegen s avonds nog uit op de val royal dus dat stond ook al lang op mijn lijstje. Aan Tete de lucy wel even moeten zoeken maar eens op de val royal ging het wel. Stukje voor bar Ecrin toch maar terug gedraaid omdat je daar bij "uitkletsen" bij grenoble uit komt en niet meer richting Gap. Daar Sebastien tegen gekomen en dan samen nog een keer een op en afje met telkens wat regen aan de 3 eveche. Lekker dagje gewoon wat spelen langs het parcour.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Padjes in de Ecrins proberen te volgen

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-08-15-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 15-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/08/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-08-15-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:12:14
Duurvlucht     : 06:04:30
Vrije vlucht   :  517.3 km
Fasttrack      :  124.9 kmh
Opgegeven proef:  154.1 km
Driehoek       :  221.7 km
Hoogtewinst    : 1971.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.831'E
    tijd: 11:17:24 UTC
    alti: 1137 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.059'N   6°38.958'E =  39° 4.4 km van vertrek
    tijd: 11:25:08 UTC
    alti: 2126 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.226'N   6°36.583'E = 275° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:29:38 UTC
    alti: 1151 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:12:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.296'N   6°47.268'E  @ 11:48:58 UTC,  3128 m
    punt 1:  44°57.405'N   6°23.157'E  @ 13:13:42 UTC,  3806 m
    punt 2:  43°42.997'N   6°06.104'E  @ 14:15:40 UTC,  2374 m
    punt 3:  44°51.823'N   6°20.991'E  @ 15:42:22 UTC,  3729 m
    punt 4:  44°06.905'N   6°24.530'E  @ 16:20:56 UTC,  2621 m
    punt 5:  44°39.018'N   6°24.537'E  @ 16:58:15 UTC,  3004 m
    Finish:  44°19.642'N   6°37.948'E  @ 17:18:49 UTC,  2141 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   65.8 km 331° @  46.6 km/h
    been 2:  139.7 km 189° @ 135.2 km/h
    been 3:  129.0 km   9° @  89.3 km/h
    been 4:   83.3 km 177° @ 129.6 km/h
    been 5:   59.5 km   0° @  95.6 km/h
    been 6:   40.0 km 154° @ 116.8 km/h
Afgelegde afstand:                   517.3 km
Duur:                                05:29:51
Gemiddelde snelheid:                 94.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.8 km
Starthoogte:                         1954.0 m
Finishhoogte:                        2141.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -187 m
Totale score afstand:                517.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°54.777'N   6°28.801'E = 350° 59.4 km van vertrek
    tijd:    13:08:15 UTC
    alti:    3698 m
Finishpunt
    pos.:    44°36.275'N   6°23.456'E = 324° 30.0 km van vertrek
    tijd:    15:08:15 UTC
    alti:    2579 m
Grootste afstand in 2 uur: 249.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   124.9 km/h
Hoogteverlies:             1119 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 503.4 km  GELDIG
    vertrek: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    start:   GRD BERA   44°26.950'N   6°39.599'E
    punt 1:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E    69.8 km 207°
    punt 2:  MOURIARE   44°47.715'N   6°38.915'E   105.2 km  17°
    punt 3:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E   105.2 km 197°
    punt 4:  MOURIARE   44°47.715'N   6°38.915'E   105.2 km  17°
    punt 5:  CHEVAL B   44°07.482'N   6°25.599'E    76.6 km 193°
    finish:  JAUSIER    44°25.450'N   6°44.083'E    41.4 km  36°
    landing: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GRD BERA   @ 13:10:29 UTC,  3705 m
    punt 1:  MONTDENI   @ 14:16:20 UTC,  2372 m :   69.8 km   63.6 km/h
    punt 2:  MOURIARE   niet gerond
    afbreekpunt: 44°40.842'N   6°26.290'E  @ 15:23:06 UTC, 3111 m : 84.2 km 75.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        154.1 km
Duur van de proef:        02:12:37
Gemiddelde snelheid:      69.7 km/h
Start hoogte:             1954 m
Hoogte passeren start:    3705 m
Hoogte aan break-punt:    3111 m
Hoogteverlies over proef: -1157 m
Totale score afstand:     154.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   62.1 km
Been 1:   97.5 km
Been 2:   62.1 km
Totaal:  221.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:25:08 UTC
    einde: 17:29:38 UTC
    duur:  06:04:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1954 m @ 11:29:55 UTC
    hoog punt:    3925 m @ 13:18:07 UTC
    hoogtewinst:  1971 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6980

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs