CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-08-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1644,7 punten

Database gegevens:

Datum: 16-08-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 456.4 km Score: 1644,7 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Misschien wel mijn laatste vlucht met de LS6, allesinds deel van het afscheidstournee. En mogelijk ook laatste vlucht van de vakantie, de volgende dagen geven ze wat regenachtig/onweerachtig. Gewoon nog eens fijn wat rondkarren was het idee. Rustig water tanken en in pist. Achteraf gezien toch iets te traag want het was toch wat beter dan wat ik gedacht had. Geen proef in de logger gewoon wat kijken wat mogelijk was en vooral wat er kon richting noorden. De echt goede bellen heb ik vandaag niet gevonden en met de zuide wind was het niet het klassieke patroon. De heenweg ging cava en er hingen wel wat bakken in de Morienne. Na wat twijfel aan col Etache en even een aarzeling toch maar overgestoken. De noordkant zag er het beste uit. Eens aan roc noir hing de top in de wolk en dus met een boog errond. Daarachter ging plots de basis naar 4200m, het ideale moment om toch eens de derde riggel richting Aosta te gaan bekijken. Met het nieuw uitgebreide luchtruim rond de grand paradise moet je nu immers iets andere route nemen. Mooi zicht op Val D'Isere en dan eindelijk eens een stukje op de 3de riggel. Het was ondertussen iets voor 16u en ze gaven tegen de avond wat overontwikkeling en dus maar teruggedraaid. Ondertussen begon de maag en darmen echt wel op te spelen. In die mate dat het niet echt ideaal vliegen was. De terugweg in de Morienne ging nog, laatste bel bij Modane maar daarna was het toch lang wachten om de goede bel te vinden. Plampinet 3000m, dan de helling af vliegen nog niks, Janus ook niet echt dat, uiteindelijk onverwacht in het midden van de vallei van st crepin. Eens terug op het parcour was het een dikke dikke grote stortbui boven de mercantour, voor mijn het signal om niet te ver meer weg te gaan en lokaal van Barcelonette te blijven en daar wat te jojo'en.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging gedaan wat boven of rond de gebieden te vliegen.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-08-16-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 16-08-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/08/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-08-16-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:24:57
Duurvlucht     : 05:18:44
Vrije vlucht   :  456.4 km
Fasttrack      :  109.4 kmh
Driehoek       :  193.8 km
Hoogtewinst    : 2208.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.840'E
    tijd: 11:12:27 UTC
    alti: 1117 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.448'N   6°38.392'E =  42° 3.1 km van vertrek
    tijd: 11:18:40 UTC
    alti: 2050 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.226'N   6°36.533'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:37:24 UTC
    alti: 1128 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:24:57
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°20.374'N   6°39.578'E  @ 11:38:56 UTC,  2897 m
    punt 1:  45°33.228'N   7°04.440'E  @ 13:22:50 UTC,  4236 m
    punt 2:  44°12.936'N   6°25.208'E  @ 15:19:59 UTC,  3001 m
    punt 3:  44°25.816'N   6°48.635'E  @ 15:39:14 UTC,  2785 m
    punt 4:  44°25.810'N   6°13.039'E  @ 16:04:51 UTC,  3212 m
    punt 5:  44°24.388'N   6°50.527'E  @ 16:23:59 UTC,  2797 m
    Finish:  44°24.012'N   6°32.562'E  @ 16:32:34 UTC,  1863 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  138.8 km  13° @  80.2 km/h
    been 2:  157.4 km 199° @  80.6 km/h
    been 3:   39.2 km  52° @ 122.3 km/h
    been 4:   47.2 km 270° @ 110.6 km/h
    been 5:   49.8 km  93° @ 156.3 km/h
    been 6:   23.9 km 268° @ 166.8 km/h
Afgelegde afstand:                   456.4 km
Duur:                                04:53:38
Gemiddelde snelheid:                 93.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.9 km
Starthoogte:                         2050.0 m
Finishhoogte:                        1863.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          187 m
Totale score afstand:                456.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°44.838'N   6°33.348'E = 353° 40.3 km van vertrek
    tijd:    14:31:29 UTC
    alti:    3122 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.803'N   6°33.689'E = 285° 4.3 km van vertrek
    tijd:    16:31:30 UTC
    alti:    1861 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.4 km/h
Hoogteverlies:             1261 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   54.3 km
Been 1:   85.2 km
Been 2:   54.3 km
Totaal:  193.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:18:40 UTC
    einde: 16:37:24 UTC
    duur:  05:18:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2050 m @ 11:18:40 UTC
    hoog punt:    4258 m @ 13:21:50 UTC
    hoogtewinst:  2208 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6538

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs