CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2022 -- Joris GERNAEY & OLAV VAN VOORST -- 1170,7 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2022 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 288 km Score: 1170,7 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: OLAV VAN VOORST
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-20-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2022
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2022-08-20-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:55:47
Duurvlucht     : 03:51:30
Vrije vlucht   :  298.0 km
Fasttrack      :  116.9 kmh
Opgegeven proef:  288.0 km
Driehoek       :  258.6 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.975'N   5°13.643'E
    tijd: 11:24:27 UTC
    alti: -2 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.362'N   5°13.897'E =   7° 2.6 km van vertrek
    tijd: 11:27:55 UTC
    alti: 526 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.884'N   5°13.370'E = 242° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:20:14 UTC
    alti: 2 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:55:47
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.566'N   5°23.463'E  @ 11:44:02 UTC,   885 m
    punt 1:  51°17.919'N   4°54.023'E  @ 12:55:25 UTC,  1303 m
    punt 2:  51°29.505'N   4°33.578'E  @ 13:11:29 UTC,   707 m
    punt 3:  51°23.774'N   5°04.610'E  @ 13:33:29 UTC,  1205 m
    punt 4:  51°01.553'N   5°16.577'E  @ 13:57:06 UTC,  1149 m
    punt 5:  51°21.573'N   6°12.864'E  @ 14:31:40 UTC,   954 m
    Finish:  51°10.968'N   5°12.594'E  @ 15:18:10 UTC,   237 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.9 km 292° @  31.0 km/h
    been 2:   32.0 km 312° @ 119.5 km/h
    been 3:   37.5 km 106° @ 102.3 km/h
    been 4:   43.5 km 161° @ 110.5 km/h
    been 5:   75.4 km  60° @ 130.8 km/h
    been 6:   72.8 km 255° @  93.9 km/h
Afgelegde afstand:                   298.0 km
Duur:                                03:34:08
Gemiddelde snelheid:                 83.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         488.0 m
Finishhoogte:                        237.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          251 m
Totale score afstand:                298.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.685'N   5°21.125'E =  81° 8.8 km van vertrek
    tijd:    12:37:42 UTC
    alti:    1255 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.670'N   6°02.616'E =  70° 60.3 km van vertrek
    tijd:    14:37:42 UTC
    alti:    780 m
Grootste afstand in 2 uur: 233.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   116.9 km/h
Hoogteverlies:             475 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 292.0 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  SCHIJF            51°29.524'N   4°33.384'E    62.9 km 302°
    punt 2:  WEELDE 25         51°24.860'N   5°02.230'E    34.5 km 104°
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    51°01.561'N   5°16.024'E    46.1 km 160°
    punt 4:  VENLO AERO        51°21.750'N   6°12.950'E    76.2 km  60°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    72.3 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:37:51 UTC,  1248 m
    punt 1:  SCHIJF            @ 13:11:27 UTC,   713 m :   62.4 km  111.4 km/h
    punt 2:  WEELDE 25         @ 13:29:54 UTC,   954 m :   33.5 km  109.0 km/h
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    @ 13:57:00 UTC,  1141 m :   45.1 km   99.8 km/h
    punt 4:  VENLO AERO        @ 14:31:43 UTC,   953 m :   75.2 km  129.9 km/h
    finish:  KEIHEUVEL         @ 15:17:32 UTC,   249 m :   71.8 km   94.1 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        288.0 km
Duur van de proef:        02:39:41
Gemiddelde snelheid:      108.2 km/h
Start hoogte:             488 m
Hoogte passeren start:    1248 m
Hoogte passeren finish:   249 m
Hoogteverlies over proef: 239 m
Totale score afstand:     288.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.4 km
Been 1:   72.4 km
Been 2:  113.8 km
Totaal:  258.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:28:44 UTC
    einde: 15:20:14 UTC
    duur:  03:51:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     488 m @ 11:29:18 UTC
    hoog punt:    1479 m @ 12:49:42 UTC
    hoogtewinst:   991 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:11:24  bearing 4.5°
    Tweede punt: 13:57:11  bearing 75.7°
    Totale hoek: 71.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7132

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs