CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-08-2022 -- Mattijs CUPPENS & RUBEN MICHAUX -- 1285,7 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/08/2022
Piloot: MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23
Logger file: 2022-08-20-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:33:06
Duurvlucht : 04:28:43
Vrije vlucht : 299.0 km
Fasttrack : 92.9 kmh
Opgegeven proef: 288.0 km
Driehoek : 256.4 km
Hoogtewinst : 1352.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.964'N 5°13.651'E
tijd: 11:27:02 UTC
alti: -9 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°12.822'N 5°11.255'E = 321° 4.4 km van vertrek
tijd: 11:31:25 UTC
alti: 508 m
Landingspunt
pos.: 51°10.851'N 5°13.236'E = 247° 0.5 km van vertrek
tijd: 16:00:08 UTC
alti: -7 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:33:06
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°10.575'N 5°22.262'E @ 12:12:33 UTC, 980 m
punt 1: 51°29.599'N 4°33.553'E @ 13:03:48 UTC, 615 m
punt 2: 51°30.640'N 4°51.997'E @ 13:26:22 UTC, 554 m
punt 3: 51°13.017'N 5°13.045'E @ 14:07:48 UTC, 1387 m
punt 4: 51°01.683'N 5°15.728'E @ 14:19:01 UTC, 1037 m
punt 5: 51°21.595'N 6°12.981'E @ 15:07:57 UTC, 1456 m
Finish: 51°10.984'N 5°12.858'E @ 15:57:49 UTC, 305 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 66.7 km 302° @ 78.1 km/h
been 2: 21.4 km 85° @ 57.0 km/h
been 3: 40.8 km 143° @ 59.1 km/h
been 4: 21.2 km 172° @ 113.7 km/h
been 5: 76.2 km 61° @ 93.5 km/h
been 6: 72.6 km 255° @ 87.4 km/h
Afgelegde afstand: 299.0 km
Duur: 03:45:16
Gemiddelde snelheid: 79.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte: 416.0 m
Finishhoogte: 305.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 111 m
Totale score afstand: 299.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°18.818'N 5°05.668'E = 328° 17.3 km van vertrek
tijd: 13:58:53 UTC
alti: 1329 m
Finishpunt
pos.: 51°11.424'N 5°14.390'E = 45° 1.2 km van vertrek
tijd: 15:58:53 UTC
alti: 144 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 92.9 km/h
Hoogteverlies: 1185 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 292.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E
punt 1: SCHIJF 51°29.524'N 4°33.384'E 62.9 km 302°
punt 2: WEELDE 25 51°24.860'N 5°02.230'E 34.5 km 104°
punt 3: HEUSDEN-ZOLDER 51°01.561'N 5°16.024'E 46.1 km 160°
punt 4: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 76.2 km 60°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 72.3 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: LOMMEL TESTBAAN @ 12:17:50 UTC, 1005 m
punt 1: SCHIJF @ 13:03:45 UTC, 614 m : 62.4 km 81.5 km/h
punt 2: WEELDE 25 @ 13:42:39 UTC, 701 m : 33.5 km 51.7 km/h
punt 3: HEUSDEN-ZOLDER @ 14:19:48 UTC, 1060 m : 45.1 km 72.8 km/h
punt 4: VENLO AERO @ 15:07:53 UTC, 1470 m : 75.2 km 93.8 km/h
finish: KEIHEUVEL @ 15:57:32 UTC, 314 m : 71.8 km 86.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 288.0 km
Duur van de proef: 03:39:42
Gemiddelde snelheid: 78.6 km/h
Start hoogte: 416 m
Hoogte passeren start: 1005 m
Hoogte passeren finish: 314 m
Hoogteverlies over proef: 102 m
Totale score afstand: 288.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 71.8 km
Been 1: 71.8 km
Been 2: 112.8 km
Totaal: 256.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:31:25 UTC
einde: 16:00:08 UTC
duur: 04:28:43
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 268 m @ 13:16:06 UTC
hoog punt: 1620 m @ 14:28:17 UTC
hoogtewinst: 1352 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:03:47 bearing 4.5°
Tweede punt: 14:20:37 bearing 75.5°
Totale hoek: 71.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6459
| |||||||||||||||||||||