CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2022 -- Thomas DE BRUYN -- 1145,4 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2022 Type proef: WW
Toestel: Janus CT RG Immatriculatie: OOKDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Thomas DE BRUYN Club: BZC
Afstand: 247.4 km Score: 1145,4 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Keiheuvelcup luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-20-NAV-44O-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2022



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2022
Piloot:         THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOKDB
Toestel type:   JANUS CM    Klasse: 
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 44o
Logger file:    2022-08-20-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:53:19
Duurvlucht     : 03:46:39
Vrije vlucht   :  261.4 km
Fasttrack      :   96.2 kmh
Driehoek       :  217.7 km
Hoogtewinst    : 1045.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.974'N   5°13.621'E
    tijd: 11:07:31 UTC
    alti: -3 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.831'N   5°12.995'E = 335° 1.7 km van vertrek
    tijd: 11:10:41 UTC
    alti: 500 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.818'N   5°13.132'E = 243° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:00:50 UTC
    alti: 5 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:53:19
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.280'N   5°20.831'E  @ 11:44:11 UTC,   692 m
    punt 1:  51°16.028'N   4°56.572'E  @ 12:30:50 UTC,  1204 m
    punt 2:  51°23.265'N   4°36.230'E  @ 12:47:56 UTC,   851 m
    punt 3:  51°25.805'N   4°53.063'E  @ 13:00:16 UTC,  1106 m
    punt 4:  51°02.072'N   5°19.504'E  @ 13:41:16 UTC,  1119 m
    punt 5:  51°19.959'N   6°07.883'E  @ 14:20:33 UTC,  1192 m
    Finish:  51°10.663'N   5°12.399'E  @ 14:57:41 UTC,   216 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   28.3 km 273° @  36.3 km/h
    been 2:   27.2 km 300° @  95.4 km/h
    been 3:   20.1 km  76° @  97.7 km/h
    been 4:   53.7 km 145° @  78.6 km/h
    been 5:   65.4 km  59° @  99.9 km/h
    been 6:   66.8 km 255° @ 108.0 km/h
Afgelegde afstand:                   261.4 km
Duur:                                03:13:30
Gemiddelde snelheid:                 81.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         431.0 m
Finishhoogte:                        216.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          215 m
Totale score afstand:                261.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°19.991'N   4°40.577'E = 294° 41.9 km van vertrek
    tijd:    12:44:32 UTC
    alti:    1086 m
Finishpunt
    pos.:    51°12.807'N   5°30.651'E =  80° 20.1 km van vertrek
    tijd:    14:44:32 UTC
    alti:    576 m
Grootste afstand in 2 uur: 192.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.2 km/h
Hoogteverlies:             510 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 279.6 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DESSEL KNL      51°14.030'N   5°09.950'E
    punt 1:  FORD GENK       50°55.410'N   5°30.380'E    42.0 km 145°
    punt 2:  KINROOI         51°08.780'N   5°44.530'E    29.8 km  34°
    punt 3:  WUUSTWEZEL      51°23.320'N   4°35.900'E    84.3 km 289°
    punt 4:  TURNHOUT KERK   51°19.450'N   4°56.650'E    25.1 km 106°
    punt 5:  ZONHOVEN        51°00.728'N   5°22.287'E    45.8 km 139°
    punt 6:  SCHOONBROEK     51°17.780'N   5°02.030'E    39.5 km 323°
    finish:  WEELDE 25       51°24.860'N   5°02.230'E    13.1 km   1°
    landing: WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   60.9 km
Been 1:   60.9 km
Been 2:   95.8 km
Totaal:  217.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:14:11 UTC
    einde: 15:00:50 UTC
    duur:  03:46:39

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     431 m @ 11:14:56 UTC
    hoog punt:    1476 m @ 13:31:12 UTC
    hoogtewinst:  1045 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:47:56  bearing 8.7°
    Tweede punt: 13:41:19  bearing 75.6°
    Totale hoek: 66.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6681

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs