CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2022 -- Cedric BUSSCHOTS & EVI VAN NECHEL -- 1285,7 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2022 Type proef: WW
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: OO-YDU
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Cedric BUSSCHOTS Club: DAC
Afstand: 288 km Score: 1285,7 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot: EVI VAN NECHEL
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens Keiheuvelcup, Dutch Mil [132.355] + XPDR 7000 in NL, KB App [134.480] rond KB en Budel ATZ [122.155] uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-20-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Ik bevestig dat Cedric Busschots PIC was en Evi Van Nechel passagier. Daniel Goyvaerts 2022/609

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2022
Piloot:         EVI VAN NECHEL
Zweefvliegtuig: OO-YDU
Toestel type:   DUO DISCUS (PIL)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2022-08-20-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:24:17
Duurvlucht     : 04:21:02
Vrije vlucht   :  296.5 km
Fasttrack      :   92.7 kmh
Opgegeven proef:  288.0 km
Driehoek       :  262.0 km
Hoogtewinst    : 1109.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.987'N   5°13.669'E
    tijd: 11:37:42 UTC
    alti: -9 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.914'N   5°12.860'E = 331° 2.0 km van vertrek
    tijd: 11:40:57 UTC
    alti: 537 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.828'N   5°13.188'E = 242° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:01:59 UTC
    alti: -8 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:24:17
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.757'N   5°21.888'E  @ 12:15:41 UTC,  1087 m
    punt 1:  51°18.052'N   4°53.768'E  @ 12:53:36 UTC,  1210 m
    punt 2:  51°30.548'N   4°34.175'E  @ 13:12:04 UTC,   452 m
    punt 3:  51°24.702'N   5°02.375'E  @ 13:37:53 UTC,  1103 m
    punt 4:  51°01.655'N   5°16.350'E  @ 14:14:22 UTC,  1311 m
    punt 5:  51°21.639'N   6°12.744'E  @ 14:58:53 UTC,  1119 m
    Finish:  51°11.049'N   5°12.283'E  @ 15:58:57 UTC,   266 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   35.4 km 293° @  56.0 km/h
    been 2:   32.5 km 316° @ 105.4 km/h
    been 3:   34.4 km 108° @  80.0 km/h
    been 4:   45.7 km 159° @  75.2 km/h
    been 5:   75.4 km  60° @ 101.7 km/h
    been 6:   73.0 km 255° @  72.9 km/h
Afgelegde afstand:                   296.5 km
Duur:                                03:43:16
Gemiddelde snelheid:                 79.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte:                         526.0 m
Finishhoogte:                        266.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          260 m
Totale score afstand:                296.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.930'N   5°10.430'E = 325° 6.6 km van vertrek
    tijd:    12:35:50 UTC
    alti:    1022 m
Finishpunt
    pos.:    51°15.947'N   5°54.638'E =  79° 48.6 km van vertrek
    tijd:    14:35:50 UTC
    alti:    433 m
Grootste afstand in 2 uur: 185.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.7 km/h
Hoogteverlies:             589 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 292.0 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  SCHIJF            51°29.524'N   4°33.384'E    62.9 km 302°
    punt 2:  WEELDE 25         51°24.860'N   5°02.230'E    34.5 km 104°
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    51°01.561'N   5°16.024'E    46.1 km 160°
    punt 4:  VENLO AERO        51°21.750'N   6°12.950'E    76.2 km  60°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    72.3 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 12:26:36 UTC,  1177 m
    punt 1:  SCHIJF            @ 13:11:04 UTC,   507 m :   62.4 km   84.2 km/h
    punt 2:  WEELDE 25         @ 13:37:50 UTC,  1093 m :   33.5 km   75.1 km/h
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    @ 14:14:19 UTC,  1308 m :   45.1 km   74.2 km/h
    punt 4:  VENLO AERO        @ 14:58:53 UTC,  1119 m :   75.2 km  101.2 km/h
    finish:  KEIHEUVEL         @ 15:58:14 UTC,   291 m :   71.8 km   72.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        288.0 km
Duur van de proef:        03:31:38
Gemiddelde snelheid:      81.6 km/h
Start hoogte:             526 m
Hoogte passeren start:    1177 m
Hoogte passeren finish:   291 m
Hoogteverlies over proef: 235 m
Totale score afstand:     288.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   73.4 km
Been 1:   73.6 km
Been 2:  115.1 km
Totaal:  262.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:40:57 UTC
    einde: 16:01:59 UTC
    duur:  04:21:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     401 m @ 13:11:51 UTC
    hoog punt:    1510 m @ 14:19:11 UTC
    hoogtewinst:  1109 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:10:57  bearing 4.6°
    Tweede punt: 14:15:16  bearing 75.5°
    Totale hoek: 70.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7621

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs