CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-08-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1200,0 punten

Database gegevens:

Datum: 20-08-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 288 km Score: 1200,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
leuke wedstrijddag, laatste been tegen de wind toch onverwachts lastig

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

geen ongeoorloofd luchtruimgebruik

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-20-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 20-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/08/2022
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2022-08-20-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:49:28
Duurvlucht     : 03:46:02
Vrije vlucht   :  293.7 km
Fasttrack      :  110.3 kmh
Driehoek       :  259.3 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.968'N   5°13.690'E
    tijd: 11:45:55 UTC
    alti: -7 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.103'N   5°13.887'E =   6° 2.1 km van vertrek
    tijd: 11:49:21 UTC
    alti: 547 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.771'N   5°13.059'E = 244° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:35:23 UTC
    alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 03:49:28
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°11.908'N   5°20.586'E  @ 12:32:05 UTC,  1201 m
    punt 1:  51°18.288'N   4°53.318'E  @ 12:53:13 UTC,  1247 m
    punt 2:  51°29.502'N   4°33.667'E  @ 13:09:30 UTC,   690 m
    punt 3:  51°24.680'N   5°02.681'E  @ 13:28:28 UTC,   872 m
    punt 4:  51°01.530'N   5°16.259'E  @ 13:55:39 UTC,  1085 m
    punt 5:  51°21.763'N   6°12.912'E  @ 14:36:39 UTC,  1089 m
    Finish:  51°10.771'N   5°13.059'E  @ 15:35:23 UTC,    -6 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   33.9 km 291° @  96.1 km/h
    been 2:   30.9 km 313° @ 113.7 km/h
    been 3:   34.8 km 105° @ 110.0 km/h
    been 4:   45.7 km 160° @ 101.0 km/h
    been 5:   75.9 km  60° @ 111.1 km/h
    been 6:   72.5 km 254° @  74.1 km/h
Afgelegde afstand:                   293.7 km
Duur:                                03:03:18
Gemiddelde snelheid:                 96.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         504.0 m
Finishhoogte:                        -6.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          510 m
Totale score afstand:                293.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.801'N   5°11.801'E = 337° 5.7 km van vertrek
    tijd:    12:41:48 UTC
    alti:    1333 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.948'N   6°04.072'E =  70° 62.0 km van vertrek
    tijd:    14:41:48 UTC
    alti:    757 m
Grootste afstand in 2 uur: 220.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.3 km/h
Hoogteverlies:             576 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 292.0 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  SCHIJF            51°29.524'N   4°33.384'E    62.9 km 302°
    punt 2:  WEELDE 25         51°24.860'N   5°02.230'E    34.5 km 104°
    punt 3:  HEUSDEN-ZOLDER    51°01.561'N   5°16.024'E    46.1 km 160°
    punt 4:  VENLO AERO        51°21.750'N   6°12.950'E    76.2 km  60°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    72.3 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 15:03:07 UTC,   911 m
    punt 1:  SCHIJF            niet gerond
    afbreekpunt: 51°10.771'N   5°13.059'E  @ 15:35:23 UTC, -6 m : 5.2 km 9.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        5.2 km
Duur van de proef:        00:32:16
Gemiddelde snelheid:      9.6 km/h
Start hoogte:             504 m
Hoogte passeren start:    911 m
Hoogte aan break-punt:    -6 m
Hoogteverlies over proef: 510 m
Totale score afstand:     5.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   72.6 km
Been 1:   72.6 km
Been 2:  114.1 km
Totaal:  259.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:49:21 UTC
    einde: 15:35:23 UTC
    duur:  03:46:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     504 m @ 11:49:41 UTC
    hoog punt:    1454 m @ 12:56:47 UTC
    hoogtewinst:   950 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:09:27  bearing 4.6°
    Tweede punt: 13:55:44  bearing 75.7°
    Totale hoek: 71.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4693

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs