CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-08-2022 -- Pieter LIEVENS & PIETER JAN DE SMET -- 938,9 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 21/08/2022
Piloot: PIETER LIEVENS
Zweefvliegtuig: D-2575
Toestel type: DUO DISCUS (PAS) Klasse:
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: kxd
Logger file: 2022-08-21-LXV-KXD-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:02:52
Duurvlucht : 03:58:28
Vrije vlucht : 262.9 km
Fasttrack : 84.4 kmh
Opgegeven proef: 121.1 km
Driehoek : 127.8 km
Hoogtewinst : 1186.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.974'N 5°13.666'E
tijd: 11:09:06 UTC
alti: -4 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°12.628'N 5°13.958'E = 6° 3.1 km van vertrek
tijd: 11:13:30 UTC
alti: 512 m
Landingspunt
pos.: 51°10.795'N 5°13.033'E = 246° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:11:58 UTC
alti: -1 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:02:52
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°10.625'N 5°22.162'E @ 11:36:40 UTC, 970 m
punt 1: 51°21.547'N 4°32.798'E @ 12:33:20 UTC, 929 m
punt 2: 51°15.003'N 5°13.830'E @ 12:59:02 UTC, 1137 m
punt 3: 51°21.642'N 4°40.477'E @ 13:30:44 UTC, 835 m
punt 4: 51°25.506'N 5°02.419'E @ 14:01:14 UTC, 1206 m
punt 5: 50°58.044'N 5°23.736'E @ 14:54:40 UTC, 1094 m
Finish: 51°11.553'N 5°11.134'E @ 15:09:06 UTC, 286 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 60.9 km 290° @ 64.5 km/h
been 2: 49.2 km 104° @ 114.9 km/h
been 3: 40.7 km 288° @ 77.0 km/h
been 4: 26.4 km 74° @ 52.0 km/h
been 5: 56.7 km 154° @ 63.6 km/h
been 6: 29.1 km 330° @ 120.8 km/h
Afgelegde afstand: 262.9 km
Duur: 03:32:26
Gemiddelde snelheid: 74.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Starthoogte: 328.0 m
Finishhoogte: 286.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 42 m
Totale score afstand: 262.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°23.302'N 4°42.665'E = 303° 42.7 km van vertrek
tijd: 12:25:54 UTC
alti: 846 m
Finishpunt
pos.: 51°04.999'N 5°14.286'E = 176° 11.1 km van vertrek
tijd: 14:25:54 UTC
alti: 1033 m
Grootste afstand in 2 uur: 168.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 84.4 km/h
Hoogteverlies: -187 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 227.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E
punt 1: MEER AFRIT 51°27.200'N 4°43.330'E 50.9 km 305°
punt 2: GOOREIND DORP 51°21.433'N 4°32.650'E 16.4 km 229°
punt 3: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 84.1 km 102°
punt 4: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 22.7 km 43°
finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 53.4 km 251°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: LOMMEL TESTBAAN @ 11:38:00 UTC, 917 m
punt 1: MEER AFRIT @ 12:20:30 UTC, 779 m : 50.4 km 71.1 km/h
punt 2: GOOREIND DORP @ 12:33:20 UTC, 929 m : 15.4 km 71.8 km/h
punt 3: STRAMPROY niet gerond
afbreekpunt: 51°01.278'N 5°25.054'E @ 14:41:20 UTC, 1039 m : 55.3 km 25.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 121.1 km
Duur van de proef: 03:03:20
Gemiddelde snelheid: 39.6 km/h
Start hoogte: 328 m
Hoogte passeren start: 917 m
Hoogte aan break-punt: 1039 m
Hoogteverlies over proef: -711 m
Totale score afstand: 121.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 35.8 km
Been 1: 35.8 km
Been 2: 56.2 km
Totaal: 127.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:13:30 UTC
einde: 15:11:58 UTC
duur: 03:58:28
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 264 m @ 13:55:04 UTC
hoog punt: 1450 m @ 14:19:26 UTC
hoogtewinst: 1186 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:33:20 bearing 4.8°
Tweede punt: 14:47:42 bearing 83.7°
Totale hoek: 78.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5274
| |||||||||||||||||||||