CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-08-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 2201,4 punten

Database gegevens:

Datum: 28-08-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 632.9 km Score: 2201,4 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Ongeplande vliegdag. Ingewikkeld. Deze morgen op het vliegveld nog veel te lang gepraat over gisteren, veel te laat en zonder water vertrokken. Ging goed rechtdoor tot het in het noorden de platen te dik werden, terugweg wat moeilijker op te lijnen maar wel weer een mooie straat dwars op de wind deze keer. Op het einde was de concentratie wat op, Zoersel als keerpunt genomen (Gliding needs airspace, maar ook airfields...), langs onze hoofdsponser gevlogen en binnen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Dutch Mil en Niederrhein voor crossing class D sector, Bru Depp voor track richting Zoersel.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-28-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Ik bevestig dat Bert Van Eycken deze vlucht uitgevoerd heeft. Daniel Goyvaerts 2022/609

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/08/2022
Piloot:         KENNY MOTTE
Zweefvliegtuig: OO-YDU
Toestel type:   DUO DISCUS (PIL)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2022-08-28-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:12:22
Duurvlucht     : 07:09:15
Vrije vlucht   :  632.9 km
Fasttrack      :  106.3 kmh
Driehoek       :  339.0 km
Hoogtewinst    : 1211.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.072'N   5°03.373'E
    tijd: 09:47:56 UTC
    alti: -37 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.303'N   5°04.039'E =  61° 0.9 km van vertrek
    tijd: 09:48:42 UTC
    alti: 390 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.264'N   5°03.946'E =  62° 0.8 km van vertrek
    tijd: 17:00:18 UTC
    alti: -37 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 07:12:22
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.727'N   5°01.279'E  @ 09:51:06 UTC,   550 m
    punt 1:  52°39.702'N   7°09.123'E  @ 12:42:27 UTC,   654 m
    punt 2:  51°50.782'N   6°30.086'E  @ 13:47:56 UTC,  1072 m
    punt 3:  51°41.239'N   4°56.946'E  @ 14:46:48 UTC,   664 m
    punt 4:  50°59.384'N   5°29.844'E  @ 15:45:20 UTC,  1137 m
    punt 5:  51°16.678'N   4°44.218'E  @ 16:38:32 UTC,  1041 m
    Finish:  51°00.264'N   5°03.946'E  @ 17:00:18 UTC,   -37 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  236.5 km  37° @  82.8 km/h
    been 2:  101.0 km 206° @  92.6 km/h
    been 3:  108.6 km 261° @ 110.7 km/h
    been 4:   86.5 km 154° @  88.7 km/h
    been 5:   62.1 km 301° @  70.1 km/h
    been 6:   38.2 km 143° @ 105.2 km/h
Afgelegde afstand:                   632.9 km
Duur:                                07:09:12
Gemiddelde snelheid:                 88.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         549.0 m
Finishhoogte:                        -37.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          586 m
Totale score afstand:                632.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°30.434'N   7°07.253'E =  40° 220.0 km van vertrek
    tijd:    12:57:22 UTC
    alti:    1196 m
Finishpunt
    pos.:    51°30.935'N   4°56.487'E = 352° 57.8 km van vertrek
    tijd:    14:57:22 UTC
    alti:    922 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.3 km/h
Hoogteverlies:             274 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 227.5 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E
    punt 1:  MEER AFRIT        51°27.200'N   4°43.330'E    50.9 km 305°
    punt 2:  GOOREIND DORP     51°21.433'N   4°32.650'E    16.4 km 229°
    punt 3:  STRAMPROY         51°11.414'N   5°43.177'E    84.1 km 102°
    punt 4:  BERINGE NL        51°20.350'N   5°56.570'E    22.7 km  43°
    finish:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    53.4 km 251°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   LOMMEL TESTBAAN   @ 10:20:47 UTC,   854 m
    punt 1:  MEER AFRIT        @ 14:44:00 UTC,   644 m :   50.9 km   11.6 km/h
    punt 2:  GOOREIND DORP     niet gerond
    afbreekpunt: 51°16.664'N   4°44.199'E  @ 16:38:33 UTC, 1041 m : 0.3 km 0.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        51.2 km
Duur van de proef:        06:17:46
Gemiddelde snelheid:      8.1 km/h
Start hoogte:             370 m
Hoogte passeren start:    854 m
Hoogte aan break-punt:    1041 m
Hoogteverlies over proef: -671 m
Totale score afstand:     51.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  107.8 km
Been 1:   94.9 km
Been 2:  136.2 km
Totaal:  339.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:51:03 UTC
    einde: 17:00:18 UTC
    duur:  07:09:15

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     370 m @ 09:54:31 UTC
    hoog punt:    1581 m @ 13:43:47 UTC
    hoogtewinst:  1211 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:46:49  bearing 20.1°
    Tweede punt: 15:50:19  bearing 81.8°
    Totale hoek: 61.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15200

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs