CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-08-2022 -- Siger ZEISCHKA -- 953,0 punten

Database gegevens:

Datum: 28-08-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus b WL Immatriculatie: OO-YCE
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Siger ZEISCHKA Club: DAC
Afstand: 257.3 km Score: 953,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

sectoren Engsbergen en Tessenderlo actief tot 17:00 LT, Kleine Brogel uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-28-NAV-55B-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-08-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/08/2022
Piloot:         SIGER ZEISCHKA
Zweefvliegtuig: OO-YCE
Toestel type:   DISCUS    Klasse: 
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 55b
Logger file:    2022-08-28-NAV-55B-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:05:57
Duurvlucht     : 05:05:20
Vrije vlucht   :  257.3 km
Fasttrack      :   72.3 kmh
Driehoek       :  129.9 km
Hoogtewinst    : 1176.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.080'N   5°03.373'E
    tijd: 10:25:51 UTC
    alti: -40 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.268'N   5°03.962'E =  63° 0.8 km van vertrek
    tijd: 10:26:28 UTC
    alti: 342 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.292'N   5°04.016'E =  62° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:31:48 UTC
    alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:05:57
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.173'N   5°03.219'E  @ 10:35:52 UTC,   778 m
    punt 1:  51°00.604'N   5°21.690'E  @ 11:16:32 UTC,   914 m
    punt 2:  51°18.675'N   4°57.882'E  @ 11:59:00 UTC,  1090 m
    punt 3:  51°14.777'N   5°19.261'E  @ 12:21:40 UTC,  1143 m
    punt 4:  51°23.185'N   4°31.958'E  @ 13:25:28 UTC,  1226 m
    punt 5:  51°03.868'N   5°29.567'E  @ 14:36:36 UTC,  1353 m
    Finish:  50°58.362'N   5°02.617'E  @ 14:56:40 UTC,   599 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.6 km  88° @  31.9 km/h
    been 2:   43.5 km 321° @  61.5 km/h
    been 3:   25.9 km 106° @  68.5 km/h
    been 4:   57.1 km 286° @  53.7 km/h
    been 5:   76.0 km 118° @  64.1 km/h
    been 6:   33.1 km 252° @  99.1 km/h
Afgelegde afstand:                   257.3 km
Duur:                                04:20:48
Gemiddelde snelheid:                 59.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Starthoogte:                         288.0 m
Finishhoogte:                        599.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -311 m
Totale score afstand:                257.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°25.297'N   5°02.925'E = 359° 46.8 km van vertrek
    tijd:    12:55:16 UTC
    alti:    1163 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.685'N   5°03.083'E = 187° 2.6 km van vertrek
    tijd:    14:55:16 UTC
    alti:    575 m
Grootste afstand in 2 uur: 144.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    72.3 km/h
Hoogteverlies:             588 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   43.3 km
Been 1:   50.2 km
Been 2:   36.4 km
Totaal:  129.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:26:28 UTC
    einde: 15:31:48 UTC
    duur:  05:05:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     288 m @ 10:26:48 UTC
    hoog punt:    1464 m @ 14:34:00 UTC
    hoogtewinst:  1176 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:25:28  bearing 3.5°
    Tweede punt: 15:18:44  bearing 81.9°
    Totale hoek: 78.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4274

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs