CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-09-2022 -- Pavel CIOROGARIU -- 1236,7 punten

Database gegevens:

Datum: 04-09-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus a 15m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pavel CIOROGARIU Club: ALB
Afstand: 340.1 km Score: 1236,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB listening verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-09-04-NAV-HA5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-09-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-09-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/09/2022
Piloot:         CIOROGARIU PAVEL
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUS A    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: ha5
Logger file:    2022-09-04-NAV-HA5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:40:56
Duurvlucht     : 04:37:46
Vrije vlucht   :  340.1 km
Fasttrack      :   97.8 kmh
Hoogtewinst    : 1275.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.264'N   5°22.809'E
    tijd: 10:44:29 UTC
    alti: -9 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.524'N   5°20.841'E = 239° 2.7 km van vertrek
    tijd: 10:47:39 UTC
    alti: 631 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.241'N   5°22.675'E = 255° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:25:25 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:40:56
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.842'N   5°21.588'E  @ 10:51:27 UTC,   879 m
    punt 1:  50°36.968'N   4°58.900'E  @ 11:33:48 UTC,  1155 m
    punt 2:  50°09.951'N   5°12.743'E  @ 12:15:40 UTC,  1801 m
    punt 3:  49°59.328'N   4°58.621'E  @ 12:28:17 UTC,  1407 m
    punt 4:  51°08.102'N   5°42.357'E  @ 14:04:14 UTC,  1713 m
    punt 5:  50°49.346'N   5°11.495'E  @ 14:35:41 UTC,  1137 m
    Finish:  51°01.853'N   5°22.884'E  @ 14:47:18 UTC,   497 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   47.0 km 215° @  66.6 km/h
    been 2:   52.7 km 162° @  75.5 km/h
    been 3:   25.9 km 221° @ 123.2 km/h
    been 4:  137.6 km  22° @  86.0 km/h
    been 5:   50.1 km 226° @  95.7 km/h
    been 6:   26.8 km  30° @ 138.2 km/h
Afgelegde afstand:                   340.1 km
Duur:                                03:55:51
Gemiddelde snelheid:                 86.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.7 km
Starthoogte:                         631.0 m
Finishhoogte:                        497.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          134 m
Totale score afstand:                340.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°34.677'N   4°59.286'E = 212° 51.7 km van vertrek
    tijd:    11:37:53 UTC
    alti:    1291 m
Finishpunt
    pos.:    51°02.193'N   5°26.272'E =  29° 8.3 km van vertrek
    tijd:    13:37:53 UTC
    alti:    773 m
Grootste afstand in 2 uur: 195.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.8 km/h
Hoogteverlies:             518 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   26.1 km
Been 1:   41.0 km
Been 2:   26.1 km
Totaal:   93.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:47:39 UTC
    einde: 15:25:25 UTC
    duur:  04:37:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     631 m @ 10:47:39 UTC
    hoog punt:    1906 m @ 12:13:46 UTC
    hoogtewinst:  1275 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:28:20  bearing 160.9°
    Tweede punt: 14:04:18  bearing 72.6°
    Totale hoek: -88.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6723

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs