CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Luc VAN CAMP -- 1506,3 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Discus 2T Immatriculatie: D-KXWW
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Luc VAN CAMP Club: KAC
Afstand: 361.5 km Score: 1506,3 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Kempencup 2023

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-NAV-D69-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         LUC VAN CAMP
Zweefvliegtuig: D-KXWW
Toestel type:   DISCUS 2T    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d69
Logger file:    2023-05-19-NAV-D69-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:36:58
Duurvlucht     : 04:32:57
Vrije vlucht   :  356.0 km
Fasttrack      :   99.1 kmh
Opgegeven proef:  356.5 km
Driehoek       :  294.1 km
Hoogtewinst    : 1352.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.568'N   4°57.001'E
    tijd: 10:56:16 UTC
    alti: -68 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.747'N   4°57.742'E =  69° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:56:54 UTC
    alti: 422 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.939'N   4°58.526'E =  69° 1.9 km van vertrek
    tijd: 15:33:14 UTC
    alti: -53 m
Afstand take-off tot landing: 1.9
Totale vluchtduur: 04:36:58
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.708'N   4°55.481'E  @ 11:14:57 UTC,   892 m
    punt 1:  51°02.233'N   5°19.307'E  @ 11:53:38 UTC,  1144 m
    punt 2:  51°19.310'N   6°10.808'E  @ 12:43:53 UTC,  1381 m
    punt 3:  51°40.107'N   6°44.860'E  @ 13:29:50 UTC,  1211 m
    punt 4:  51°57.001'N   6°18.290'E  @ 13:53:40 UTC,  1087 m
    punt 5:  51°34.405'N   4°45.723'E  @ 15:13:23 UTC,  1374 m
    Finish:  51°21.093'N   4°46.086'E  @ 15:24:28 UTC,   895 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.1 km 146° @  77.6 km/h
    been 2:   67.9 km  62° @  81.0 km/h
    been 3:   55.1 km  45° @  72.0 km/h
    been 4:   43.8 km 316° @ 110.1 km/h
    been 5:  114.5 km 249° @  86.1 km/h
    been 6:   24.7 km 179° @ 133.6 km/h
Afgelegde afstand:                   356.0 km
Duur:                                04:09:31
Gemiddelde snelheid:                 85.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.5 km
Starthoogte:                         465.0 m
Finishhoogte:                        895.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -430 m
Totale score afstand:                356.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°39.961'N   6°44.496'E =  76° 128.0 km van vertrek
    tijd:    13:33:07 UTC
    alti:    1817 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.911'N   4°58.450'E =  69° 1.8 km van vertrek
    tijd:    15:33:07 UTC
    alti:    -53 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.1 km/h
Hoogteverlies:             1870 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.5 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS        51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  VOORT         51°02.121'N   5°19.540'E    43.0 km 147°
    punt 2:  HUNXE         51°38.670'N   6°44.450'E   119.7 km  55°
    punt 3:  DOETINCHEM    51°56.710'N   6°18.650'E    44.7 km 319°
    punt 4:  OOSTERHOUT    51°38.278'N   4°51.442'E   105.9 km 252°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.7 km 192°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS        @ 11:27:59 UTC,  1362 m
    punt 1:  VOORT         @ 11:53:45 UTC,  1142 m :   42.5 km   99.0 km/h
    punt 2:  HUNXE         @ 13:28:38 UTC,  1270 m :  118.7 km   75.0 km/h
    punt 3:  DOETINCHEM    @ 13:53:43 UTC,  1090 m :   43.7 km  104.6 km/h
    punt 4:  OOSTERHOUT    @ 15:06:09 UTC,  1293 m :  104.9 km   86.9 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 15:24:21 UTC,   899 m :   31.7 km  104.4 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 15:32:56 UTC,   -53 m :   15.0 km  105.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        356.5 km
Duur van de proef:        04:04:57
Gemiddelde snelheid:      87.3 km/h
Start hoogte:             465 m
Hoogte passeren start:    1362 m
Hoogte passeren finish:   -53 m
Hoogteverlies over proef: 518 m
Totale score afstand:     356.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   82.4 km
Been 1:  129.4 km
Been 2:   82.4 km
Totaal:  294.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:00:17 UTC
    einde: 15:33:14 UTC
    duur:  04:32:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     465 m @ 11:01:43 UTC
    hoog punt:    1817 m @ 13:33:07 UTC
    hoogtewinst:  1352 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:53:45  bearing 75.3°
    Tweede punt: 15:14:16  bearing 14.3°
    Totale hoek: -60.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5798

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs