CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1491,7 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Discus 2T Immatriculatie: D-KJNU
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Ivo DE SCHEPPER Club: KAC
Afstand: 358 km Score: 1491,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Fijne dag

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Niederhein transponder 6101 frequentie 119110

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-LXV-ESN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         IVO     DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: D-KJNU
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: esn
Logger file:    2023-05-19-LXV-ESN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:53:40
Duurvlucht     : 04:52:57
Vrije vlucht   :  354.4 km
Fasttrack      :   99.8 kmh
Opgegeven proef:  356.5 km
Driehoek       :  289.8 km
Hoogtewinst    : 1329.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.566'N   4°57.011'E
    tijd: 10:47:04 UTC
    alti: -76 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.770'N   4°57.842'E =  69° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:47:47 UTC
    alti: 429 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.534'N   4°56.966'E = 221° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:40:44 UTC
    alti: -64 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:53:40
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.874'N   4°58.574'E  @ 10:51:45 UTC,   492 m
    punt 1:  51°01.867'N   5°19.877'E  @ 11:52:06 UTC,  1090 m
    punt 2:  51°21.942'N   6°17.053'E  @ 12:54:32 UTC,   995 m
    punt 3:  51°38.601'N   6°44.337'E  @ 13:35:58 UTC,  1300 m
    punt 4:  51°56.625'N   6°18.617'E  @ 14:06:18 UTC,  1516 m
    punt 5:  51°35.527'N   4°46.452'E  @ 15:16:53 UTC,  1413 m
    Finish:  51°21.028'N   4°45.738'E  @ 15:28:11 UTC,   690 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   49.3 km 150° @  49.1 km/h
    been 2:   76.3 km  60° @  73.3 km/h
    been 3:   44.2 km  45° @  64.0 km/h
    been 4:   44.6 km 319° @  88.3 km/h
    been 5:  113.0 km 250° @  96.1 km/h
    been 6:   26.9 km 182° @ 142.8 km/h
Afgelegde afstand:                   354.4 km
Duur:                                04:36:26
Gemiddelde snelheid:                 76.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.9 km
Starthoogte:                         345.0 m
Finishhoogte:                        690.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -345 m
Totale score afstand:                354.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°39.013'N   6°43.459'E =  76° 126.4 km van vertrek
    tijd:    13:37:52 UTC
    alti:    1348 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.501'N   4°58.644'E =  47° 2.6 km van vertrek
    tijd:    15:37:52 UTC
    alti:    206 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.8 km/h
Hoogteverlies:             1142 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.5 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS        51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  VOORT         51°02.121'N   5°19.540'E    43.0 km 147°
    punt 2:  HUNXE         51°38.670'N   6°44.450'E   119.7 km  55°
    punt 3:  DOETINCHEM    51°56.710'N   6°18.650'E    44.7 km 319°
    punt 4:  OOSTERHOUT    51°38.278'N   4°51.442'E   105.9 km 252°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.7 km 192°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS        @ 11:21:06 UTC,  1291 m
    punt 1:  VOORT         @ 11:51:47 UTC,  1107 m :   42.5 km   83.2 km/h
    punt 2:  HUNXE         @ 13:36:01 UTC,  1294 m :  118.7 km   68.3 km/h
    punt 3:  DOETINCHEM    @ 14:06:18 UTC,  1516 m :   43.7 km   86.6 km/h
    punt 4:  OOSTERHOUT    @ 15:09:56 UTC,  1236 m :  104.9 km   99.0 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 15:28:08 UTC,   699 m :   31.7 km  104.4 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 15:37:42 UTC,   217 m :   15.0 km   94.2 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        356.5 km
Duur van de proef:        04:16:36
Gemiddelde snelheid:      83.4 km/h
Start hoogte:             345 m
Hoogte passeren start:    1291 m
Hoogte passeren finish:   217 m
Hoogteverlies over proef: 128 m
Totale score afstand:     356.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   81.1 km
Been 1:  127.5 km
Been 2:   81.2 km
Totaal:  289.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:47:47 UTC
    einde: 15:40:44 UTC
    duur:  04:52:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     345 m @ 10:48:29 UTC
    hoog punt:    1674 m @ 14:12:31 UTC
    hoogtewinst:  1329 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:52:09  bearing 76.0°
    Tweede punt: 15:16:51  bearing 14.6°
    Totale hoek: -61.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6388

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs