CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef19-05-2023 -- Timothy WERQUIN -- 1332,5 punten
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 19/05/2023
Piloot: TIMOTHY WERQUIN
Zweefvliegtuig: D-3386
Toestel type: ASW-20 Klasse:
Logger type: Flarm s/n: 2pr
Logger file: 2023-05-19-FLA-2PR-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:21:04
Duurvlucht : 04:20:12
Vrije vlucht : 323.7 km
Fasttrack : 100.4 kmh
Opgegeven proef: 138.8 km
Driehoek : 270.8 km
Hoogtewinst : 1542.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.583'N 4°57.070'E
tijd: 10:27:59 UTC
alti: -63 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.583'N 4°57.070'E = -nan° 0.0 km van vertrek
tijd: 10:27:59 UTC
alti: -63 m
Landingspunt
pos.: 51°23.490'N 4°56.793'E = 242° 0.4 km van vertrek
tijd: 14:49:03 UTC
alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:21:04
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°23.792'N 4°57.855'E @ 10:28:51 UTC, 474 m
punt 1: 51°11.727'N 5°19.392'E @ 11:24:11 UTC, 1106 m
punt 2: 51°25.491'N 6°16.108'E @ 12:20:27 UTC, 1142 m
punt 3: 51°38.965'N 6°44.276'E @ 13:00:31 UTC, 1154 m
punt 4: 51°56.710'N 6°18.092'E @ 13:27:55 UTC, 1230 m
punt 5: 51°38.359'N 4°51.672'E @ 14:32:27 UTC, 1222 m
Finish: 51°22.946'N 4°54.648'E @ 14:43:27 UTC, 259 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 33.6 km 132° @ 36.4 km/h
been 2: 70.7 km 68° @ 75.4 km/h
been 3: 41.1 km 52° @ 61.5 km/h
been 4: 44.6 km 318° @ 97.7 km/h
been 5: 105.0 km 252° @ 97.7 km/h
been 6: 28.8 km 173° @ 157.0 km/h
Afgelegde afstand: 323.7 km
Duur: 04:14:36
Gemiddelde snelheid: 76.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Starthoogte: 474.0 m
Finishhoogte: 259.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 215 m
Totale score afstand: 323.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°34.381'N 6°30.761'E = 79° 110.3 km van vertrek
tijd: 12:46:15 UTC
alti: 1125 m
Finishpunt
pos.: 51°24.344'N 4°57.929'E = 35° 1.7 km van vertrek
tijd: 14:46:15 UTC
alti: 179 m
Grootste afstand in 2 uur: 200.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 100.4 km/h
Hoogteverlies: 946 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 320.7 km GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
vertrek: T 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 103RAV 51°21.550'N 4°59.350'E
punt 1: 068LMT 51°11.570'N 5°19.330'E 29.7 km 128°
punt 2: 278MSB 51°21.369'N 6°02.592'E 53.5 km 70°
punt 3: 489HUN 51°38.670'N 6°44.450'E 58.1 km 56°
punt 4: 231DOE 51°56.710'N 6°18.650'E 44.7 km 319°
punt 5: 295OSH 51°38.278'N 4°51.442'E 105.9 km 252°
finish: 10W07 51°22.870'N 4°54.250'E 28.8 km 174°
landing: 1EBWE 51°24.050'N 4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 103RAV @ 10:56:55 UTC, 1189 m
punt 1: 068LMT @ 11:24:11 UTC, 1106 m : 29.2 km 64.3 km/h
punt 2: 278MSB @ 12:09:31 UTC, 1305 m : 52.5 km 69.5 km/h
punt 3: 489HUN niet gerond
afbreekpunt: 51°38.892'N 6°44.203'E @ 13:00:27 UTC, 1156 m : 57.1 km 67.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 138.8 km
Duur van de proef: 02:03:32
Gemiddelde snelheid: 67.4 km/h
Start hoogte: 128 m
Hoogte passeren start: 1189 m
Hoogte aan break-punt: 1156 m
Hoogteverlies over proef: -1028 m
Totale score afstand: 138.8 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 78.0 km
Been 1: 116.9 km
Been 2: 75.8 km
Totaal: 270.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:28:51 UTC
einde: 14:49:03 UTC
duur: 04:20:12
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 128 m @ 10:32:43 UTC
hoog punt: 1670 m @ 13:14:27 UTC
hoogtewinst: 1542 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:48:59 bearing 64.9°
Tweede punt: 14:32:27 bearing 17.6°
Totale hoek: -47.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 3142
| |||||||||||||||||||||