CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Tom CONINGS -- 1613,9 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: OP
Toestel: LS 8 Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 348.6 km Score: 1613,9 pt
Vertrekpunt: EHZZ (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
NK dag 2. Heerlijk weer om te vliegen, misschien net te vroeg gestart want de basis ging hoger en de bellen werden beter. Een paar steken laten liggen maar toch mijn snelste proef ooit. Heerlijk vliegen zo met de LS8 =)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens volgens briefing NK.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2023-05-19-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:17:04
Duurvlucht     : 04:14:23
Vrije vlucht   :  362.4 km
Fasttrack      :  120.5 kmh
Opgegeven proef:  348.6 km
Driehoek       :  300.4 km
Hoogtewinst    : 1365.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EHZZ  Terlet        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 52°03.445'N   5°54.892'E
    tijd: 10:18:11 UTC
    alti: -41 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 52°02.688'N   5°57.796'E = 113° 3.6 km van vertrek
    tijd: 10:20:52 UTC
    alti: 458 m
Landingspunt 
    pos.: 52°03.593'N   5°55.040'E =  32° 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:35:15 UTC
    alti: -25 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:17:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  52°01.691'N   5°55.632'E  @ 10:25:25 UTC,   807 m
    punt 1:  52°28.276'N   6°37.807'E  @ 12:02:52 UTC,   983 m
    punt 2:  52°55.803'N   7°01.818'E  @ 12:36:57 UTC,   852 m
    punt 3:  52°44.658'N   7°00.037'E  @ 12:55:07 UTC,  1660 m
    punt 4:  51°51.184'N   7°16.678'E  @ 13:44:59 UTC,  1396 m
    punt 5:  52°13.701'N   6°35.405'E  @ 14:15:11 UTC,  1221 m
    Finish:  52°03.397'N   5°53.926'E  @ 14:34:08 UTC,   111 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   68.8 km  44° @  42.4 km/h
    been 2:   57.8 km  28° @ 101.7 km/h
    been 3:   20.8 km 186° @  68.6 km/h
    been 4:  101.0 km 169° @ 121.5 km/h
    been 5:   63.0 km 312° @ 125.2 km/h
    been 6:   51.0 km 248° @ 161.6 km/h
Afgelegde afstand:                   362.4 km
Duur:                                04:08:43
Gemiddelde snelheid:                 87.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         436.0 m
Finishhoogte:                        111.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          325 m
Totale score afstand:                362.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°53.784'N   6°59.305'E =  38° 118.5 km van vertrek
    tijd:    12:34:27 UTC
    alti:    993 m
Finishpunt
    pos.:    52°03.184'N   5°54.234'E = 237° 0.9 km van vertrek
    tijd:    14:34:27 UTC
    alti:    71 m
Grootste afstand in 2 uur: 241.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   120.5 km/h
Hoogteverlies:             922 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 351.6 km  GELDIG
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TLSP-K         52°04.000'N   6°03.000'E
    punt 1:  MUSSELKANAAL   52°55.983'N   7°01.617'E   117.0 km  34°
    punt 2:  DULMEN NORTH   51°51.100'N   7°17.100'E   121.6 km 172°
    punt 3:  GOOR           52°13.600'N   6°36.200'E    62.7 km 312°
    finish:  TERLET GLD     52°03.717'N   5°55.183'E    50.3 km 249°
    landing:                 0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   TLSP-K         @ 10:53:31 UTC,  1152 m
    punt 1:  MUSSELKANAAL   @ 12:36:55 UTC,   856 m :  116.5 km   67.6 km/h
    punt 2:  DULMEN NORTH   @ 13:44:56 UTC,  1389 m :  120.6 km  106.4 km/h
    punt 3:  GOOR           @ 14:14:59 UTC,  1253 m :   61.7 km  123.2 km/h
    finish:  TERLET GLD     @ 14:33:36 UTC,   142 m :   49.8 km  160.4 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        348.6 km
Duur van de proef:        03:40:05
Gemiddelde snelheid:      95.0 km/h
Start hoogte:             436 m
Hoogte passeren start:    1152 m
Hoogte passeren finish:   142 m
Hoogteverlies over proef: 294 m
Totale score afstand:     348.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  100.4 km
Been 1:  115.8 km
Been 2:   84.1 km
Totaal:  300.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:20:52 UTC
    einde: 14:35:15 UTC
    duur:  04:14:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     436 m @ 10:21:30 UTC
    hoog punt:    1801 m @ 13:14:08 UTC
    hoogtewinst:  1365 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3659

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs