CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1344,6 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 361.54 km Score: 1344,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kempencup 2023 dag2, en het was toch wel een beetje feestweer. Vandaag 125 liter water erin, en kwam zo op ~51kg/m2. Start net zoals gisteren vrij snel genomen (had immers vooraf niet gedacht dat ik met 108kmu ging rond vliegen) en eerste been ging best ok. Rond keiheuvel de Nimbus opzij al een eerste paar keer gezien. Net voorbij tweede keerpunt even gedacht dat het motor ging worden. 550m en de basis was er best hoog. Gelukkig relatief snel iets of wat bel gevonden. Eens boven passeerde Wim in de V3, de broers Van Erck in de Nimbus en de Nederlandse Arcus. Vanaf daar begon de fun met 4. Ideaal om te 29 beter te leren kennen en te zien hoe de ervaring het aanpakt. Wonderwel kon ik gelijke tret houden. Bij het tweede keerpunt zat de arcus een stukje lager, en was het dus met 3 verder. Afwisselend de ene wat voorop. Ook tot het derde keerpunt ging alles vlot. Ik wist dat het het bij de rivieren oppassen ging worden, en net daar gebeurd het. Ik zit net iets lager Wim draaid in en heeft ze, ik draai en vind ze niet. De Nimbus komt net iets later iets hoger en vind de bel wel. Dan maar door weten dat de mannen later en hoger gaan over komen. Vind niet direct de echt goede en het wordt wat zwakker aan de rivieren. Jammer, had graag met hen naar de finish gegaan. Bij het gas van Oss en den bosch misschien iets te voorzichting en 0.9ms genomen, en toen waren ze dus helemaal weg. Bij Breda zelfde verhaal, mindere bel. Final glide met 300m op ze uiteindelijk met het nodige zakken en tegenwind allemaal nodig te hebben. De beste tip van de dag kwam van Dennis: niet gebruikte muggenpoetsgaatje afplakken maakt de cockpit zo veel stiller!!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, 6101 bij niederheime n 119.110. Rest luchtruimgebruik volgens wedstrijd gegegeven.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-19-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:01:38
Duurvlucht     : 03:55:23
Vrije vlucht   :  354.3 km
Fasttrack      :  120.0 kmh
Opgegeven proef:  356.5 km
Driehoek       :  297.1 km
Hoogtewinst    : 1395.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.556'N   4°57.035'E
    tijd: 10:43:48 UTC
    alti: -80 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.354'N   4°57.771'E = 159° 2.4 km van vertrek
    tijd: 10:48:43 UTC
    alti: 549 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.880'N   4°58.395'E =  69° 1.7 km van vertrek
    tijd: 14:45:26 UTC
    alti: -66 m
Afstand take-off tot landing: 1.7
Totale vluchtduur: 04:01:38
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°22.234'N   4°54.135'E  @ 10:51:30 UTC,   491 m
    punt 1:  51°01.975'N   5°19.596'E  @ 11:45:22 UTC,  1035 m
    punt 2:  51°38.468'N   6°44.394'E  @ 13:06:05 UTC,  1491 m
    punt 3:  51°47.533'N   6°34.919'E  @ 13:14:47 UTC,  1221 m
    punt 4:  51°56.692'N   6°18.145'E  @ 13:27:18 UTC,  1148 m
    punt 5:  51°36.365'N   4°45.682'E  @ 14:27:40 UTC,  1323 m
    Finish:  51°21.036'N   4°46.366'E  @ 14:38:08 UTC,   636 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   47.9 km 142° @  53.3 km/h
    been 2:  119.5 km  55° @  88.8 km/h
    been 3:   20.0 km 327° @ 138.2 km/h
    been 4:   25.7 km 312° @ 123.1 km/h
    been 5:  112.8 km 251° @ 112.2 km/h
    been 6:   28.4 km 178° @ 163.0 km/h
Afgelegde afstand:                   354.3 km
Duur:                                03:46:38
Gemiddelde snelheid:                 93.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.2 km
Starthoogte:                         504.0 m
Finishhoogte:                        636.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -132 m
Totale score afstand:                354.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°26.722'N   6°17.074'E =  86° 93.0 km van vertrek
    tijd:    12:43:30 UTC
    alti:    1200 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.831'N   4°58.031'E =  66° 1.3 km van vertrek
    tijd:    14:43:30 UTC
    alti:    42 m
Grootste afstand in 2 uur: 239.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   120.0 km/h
Hoogteverlies:             1158 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.5 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS        51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  VOORT         51°02.121'N   5°19.540'E    43.0 km 147°
    punt 2:  HUNXE         51°38.670'N   6°44.450'E   119.7 km  55°
    punt 3:  DOETINCHEM    51°56.710'N   6°18.650'E    44.7 km 319°
    punt 4:  OOSTERHOUT    51°38.278'N   4°51.442'E   105.9 km 252°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.7 km 192°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS        @ 11:15:21 UTC,  1118 m
    punt 1:  VOORT         @ 11:45:18 UTC,  1048 m :   42.5 km   85.2 km/h
    punt 2:  HUNXE         @ 13:06:11 UTC,  1499 m :  118.7 km   88.0 km/h
    punt 3:  DOETINCHEM    @ 13:27:11 UTC,  1169 m :   43.7 km  124.9 km/h
    punt 4:  OOSTERHOUT    @ 14:21:36 UTC,  1008 m :  104.9 km  115.7 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 14:37:56 UTC,   687 m :   31.7 km  116.4 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 14:43:38 UTC,    94 m :   15.0 km  158.2 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        356.5 km
Duur van de proef:        03:28:17
Gemiddelde snelheid:      102.7 km/h
Start hoogte:             325 m
Hoogte passeren start:    1118 m
Hoogte passeren finish:   94 m
Hoogteverlies over proef: 231 m
Totale score afstand:     356.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   83.2 km
Been 1:  130.7 km
Been 2:   83.2 km
Totaal:  297.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:50:03 UTC
    einde: 14:45:26 UTC
    duur:  03:55:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     325 m @ 10:53:25 UTC
    hoog punt:    1720 m @ 13:01:46 UTC
    hoogtewinst:  1395 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:51:13  bearing 76.0°
    Tweede punt: 14:29:24  bearing 13.1°
    Totale hoek: -62.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4083

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs