CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 2083,3 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 625 km Score: 2083,3 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Bizarre vlucht: laat vertrek uit Belgie - de thermiek begon laat, de lierman nog later ;-) Het stuk in Fr dwars op wind was lastig, met amper bruikbare thermiek. Eenmaal aansluiting gevonden met de cu boven Ardennen was het een feest. Ardennen overgestoken tegenwind met 2 keer te thermieken! In Duitsland ging het veel minder vlot en ik heb het Venlo-kempen plan dan maar opgeborgen. Terugweg Ardennen ging ondanks de rugwind veel minder goed. Na passage fraiture zowat uit de lucht gevallen en met halfjes en meterkes moeten redden. Thermiek was weer onbruikbaar turbulent. Vanaf TMA Florennes terug in blauwe thermiek verder en deze was terug wat stabieler geworden dan in de Ardennen. Bij terugvliegen onder TMA Brussel slechts 2500ft gekregen en enkel dankzij een vreemde energielijn tegenwind op 600m terug geraakt in Geraardsbergen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Overboelare sector 1 - 3500 ft actief bij vertrek, gesloten bij terugkeer. Elsenborn zones niet actief. TMA Florennes uitgeluisterd 126.900 bij crossing terugkeer.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2023-05-19-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:14:54
Duurvlucht     : 07:08:02
Vrije vlucht   :  625.0 km
Fasttrack      :  110.8 kmh
Driehoek       :  500.5 km
Hoogtewinst    : 1645.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.070'N   3°51.600'E
    tijd: 10:22:14 UTC
    alti: -95 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.462'N   3°51.976'E =  31° 0.8 km van vertrek
    tijd: 10:22:44 UTC
    alti: 204 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.118'N   3°51.666'E =  41° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:37:08 UTC
    alti: -74 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:14:54
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.691'N   3°52.923'E  @ 10:29:24 UTC,   360 m
    punt 1:  50°37.340'N   3°38.273'E  @ 10:49:41 UTC,   963 m
    punt 2:  49°45.509'N   4°53.936'E  @ 12:18:06 UTC,  1535 m
    punt 3:  50°37.302'N   6°51.026'E  @ 14:04:08 UTC,  1673 m
    punt 4:  49°58.738'N   4°41.265'E  @ 15:48:29 UTC,  1198 m
    punt 5:  50°39.470'N   3°35.813'E  @ 17:20:22 UTC,   585 m
    Finish:  50°45.118'N   3°51.666'E  @ 17:37:08 UTC,   -74 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   24.5 km 225° @  72.3 km/h
    been 2:  131.7 km 136° @  89.4 km/h
    been 3:  169.2 km  55° @  95.8 km/h
    been 4:  169.9 km 246° @  97.7 km/h
    been 5:  108.3 km 315° @  70.7 km/h
    been 6:   21.4 km  61° @  76.6 km/h
Afgelegde afstand:                   625.0 km
Duur:                                07:07:44
Gemiddelde snelheid:                 87.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.1 km
Starthoogte:                         342.0 m
Finishhoogte:                        -74.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          416 m
Totale score afstand:                625.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°12.320'N   5°48.131'E = 113° 150.6 km van vertrek
    tijd:    13:04:10 UTC
    alti:    1771 m
Finishpunt
    pos.:    50°03.803'N   5°11.140'E = 129° 121.4 km van vertrek
    tijd:    15:04:10 UTC
    alti:    1352 m
Grootste afstand in 2 uur: 221.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.8 km/h
Hoogteverlies:             419 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 184.4 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN    50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  MAUBRAY-TOURNAI   50°31.780'N   3°29.700'E    36.1 km 227°
    punt 2:  RUIEN             50°47.020'N   3°29.430'E    28.3 km 359°
    punt 3:  MAUBEUGE          50°16.330'N   3°58.000'E    66.2 km 149°
    finish:  GERAARDSBERGEN    50°45.150'N   3°51.950'E    53.9 km 352°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN    @ 10:35:52 UTC,   696 m
    punt 1:  MAUBRAY-TOURNAI   niet gerond
    afbreekpunt: 50°33.569'N   3°36.394'E  @ 17:11:46 UTC, 886 m : 27.5 km 4.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        27.5 km
Duur van de proef:        06:35:54
Gemiddelde snelheid:      4.2 km/h
Start hoogte:             342 m
Hoogte passeren start:    696 m
Hoogte aan break-punt:    886 m
Hoogteverlies over proef: -544 m
Totale score afstand:     27.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  140.2 km
Been 1:  220.1 km
Been 2:  140.1 km
Totaal:  500.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:29:06 UTC
    einde: 17:37:08 UTC
    duur:  07:08:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     342 m @ 10:29:09 UTC
    hoog punt:    1987 m @ 14:49:32 UTC
    hoogtewinst:  1645 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:30:08  bearing 252.5°
    Tweede punt: 14:04:05  bearing 99.7°
    Totale hoek: -152.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9782

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs