CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef19-05-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 1414,7 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 19/05/2023
Piloot: BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type: VENTUSC/17M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6fz
Logger file: 2023-05-19-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:22:58
Duurvlucht : 04:19:20
Vrije vlucht : 351.5 km
Fasttrack : 109.2 kmh
Opgegeven proef: 356.5 km
Hoogtewinst : 1068.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.555'N 4°57.039'E
tijd: 10:41:23 UTC
alti: -79 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°22.016'N 4°59.233'E = 138° 3.8 km van vertrek
tijd: 10:45:01 UTC
alti: 543 m
Landingspunt
pos.: 51°23.903'N 4°58.460'E = 69° 1.8 km van vertrek
tijd: 15:04:21 UTC
alti: -63 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 04:22:58
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°21.348'N 4°55.110'E @ 11:21:59 UTC, 1315 m
punt 1: 51°13.042'N 5°10.953'E @ 11:46:19 UTC, 1217 m
punt 2: 51°01.955'N 5°17.344'E @ 11:59:22 UTC, 1395 m
punt 3: 51°38.484'N 6°44.187'E @ 13:12:09 UTC, 973 m
punt 4: 51°58.104'N 6°12.701'E @ 13:45:42 UTC, 1096 m
punt 5: 51°37.981'N 4°51.160'E @ 14:44:33 UTC, 1351 m
Finish: 51°21.084'N 4°46.005'E @ 14:58:04 UTC, 861 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 24.0 km 130° @ 59.2 km/h
been 2: 21.9 km 160° @ 100.5 km/h
been 3: 121.5 km 55° @ 100.2 km/h
been 4: 51.3 km 315° @ 91.8 km/h
been 5: 100.9 km 249° @ 102.9 km/h
been 6: 31.9 km 191° @ 141.6 km/h
Afgelegde afstand: 351.5 km
Duur: 03:36:05
Gemiddelde snelheid: 97.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.6 km
Starthoogte: 543.0 m
Finishhoogte: 861.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -318 m
Totale score afstand: 351.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°33.833'N 6°29.738'E = 79° 109.0 km van vertrek
tijd: 13:02:42 UTC
alti: 1255 m
Finishpunt
pos.: 51°23.970'N 4°58.571'E = 67° 1.9 km van vertrek
tijd: 15:02:42 UTC
alti: -28 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 109.2 km/h
Hoogteverlies: 1283 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E
punt 1: VOORT 51°02.121'N 5°19.540'E 43.0 km 147°
punt 2: HUNXE 51°38.670'N 6°44.450'E 119.7 km 55°
punt 3: DOETINCHEM 51°56.710'N 6°18.650'E 44.7 km 319°
punt 4: OOSTERHOUT 51°38.278'N 4°51.442'E 105.9 km 252°
punt 5: RIJKEVORSEL 51°21.030'N 4°45.650'E 32.7 km 192°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 15.5 km 69°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RAVELS @ 11:27:37 UTC, 1330 m
punt 1: VOORT @ 12:00:29 UTC, 1287 m : 42.5 km 77.6 km/h
punt 2: HUNXE @ 13:12:16 UTC, 953 m : 118.7 km 99.2 km/h
punt 3: DOETINCHEM @ 13:42:37 UTC, 1233 m : 43.7 km 86.4 km/h
punt 4: OOSTERHOUT @ 14:44:26 UTC, 1372 m : 104.9 km 101.9 km/h
punt 5: RIJKEVORSEL @ 14:57:58 UTC, 877 m : 31.7 km 140.4 km/h
finish: WEELDE AERO @ 15:02:34 UTC, -41 m : 15.0 km 196.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 356.5 km
Duur van de proef: 03:34:57
Gemiddelde snelheid: 99.5 km/h
Start hoogte: 543 m
Hoogte passeren start: 1330 m
Hoogte passeren finish: -41 m
Hoogteverlies over proef: 584 m
Totale score afstand: 356.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:45:01 UTC
einde: 15:04:21 UTC
duur: 04:19:20
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 543 m @ 10:45:01 UTC
hoog punt: 1611 m @ 12:33:37 UTC
hoogtewinst: 1068 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:00:23 bearing 75.7°
Tweede punt: 14:44:37 bearing 17.3°
Totale hoek: -58.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3749
| |||||||||||||||||||||