CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 1414,7 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2a Immatriculatie: D-4115
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 361.54 km Score: 1414,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

luchtruim volgens afspraken kempencup

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-LXV-A47-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type:   VENTUS 2A    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a47
Logger file:    2023-05-19-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:54:30
Duurvlucht     : 03:52:28
Vrije vlucht   :  351.5 km
Fasttrack      :  110.2 kmh
Opgegeven proef:  356.5 km
Driehoek       :  291.7 km
Hoogtewinst    : 1289.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.529'N   4°56.924'E
    tijd: 11:17:47 UTC
    alti: -80 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.118'N   4°59.152'E = 106° 2.7 km van vertrek
    tijd: 11:19:49 UTC
    alti: 302 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.917'N   4°58.505'E =  69° 2.0 km van vertrek
    tijd: 15:12:17 UTC
    alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 2.0
Totale vluchtduur: 03:54:30
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.919'N   4°58.517'E  @ 11:20:59 UTC,   497 m
    punt 1:  51°02.252'N   5°19.818'E  @ 11:59:49 UTC,  1351 m
    punt 2:  51°25.208'N   6°24.229'E  @ 12:54:26 UTC,   762 m
    punt 3:  51°38.809'N   6°44.152'E  @ 13:23:13 UTC,   883 m
    punt 4:  51°56.807'N   6°17.883'E  @ 13:51:37 UTC,  1047 m
    punt 5:  51°38.960'N   4°50.894'E  @ 14:49:02 UTC,  1125 m
    Finish:  51°21.152'N   4°46.054'E  @ 15:05:10 UTC,   687 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   47.2 km 148° @  73.0 km/h
    been 2:   86.2 km  60° @  94.7 km/h
    been 3:   34.2 km  42° @  71.2 km/h
    been 4:   45.0 km 318° @  95.1 km/h
    been 5:  105.3 km 252° @ 110.1 km/h
    been 6:   33.5 km 190° @ 124.6 km/h
Afgelegde afstand:                   351.5 km
Duur:                                03:44:11
Gemiddelde snelheid:                 94.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.4 km
Starthoogte:                         302.0 m
Finishhoogte:                        687.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -385 m
Totale score afstand:                351.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°32.708'N   6°28.666'E =  80° 107.6 km van vertrek
    tijd:    13:13:48 UTC
    alti:    1435 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.917'N   4°58.505'E =  69° 2.0 km van vertrek
    tijd:    15:12:17 UTC
    alti:    -65 m
Grootste afstand in 2 uur: 220.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.2 km/h
Hoogteverlies:             1500 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.5 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS        51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  VOORT         51°02.121'N   5°19.540'E    43.0 km 147°
    punt 2:  HUNXE         51°38.670'N   6°44.450'E   119.7 km  55°
    punt 3:  DOETINCHEM    51°56.710'N   6°18.650'E    44.7 km 319°
    punt 4:  OOSTERHOUT    51°38.278'N   4°51.442'E   105.9 km 252°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.7 km 192°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS        @ 11:37:20 UTC,  1515 m
    punt 1:  VOORT         @ 11:59:45 UTC,  1360 m :   42.5 km  113.8 km/h
    punt 2:  HUNXE         @ 13:23:09 UTC,   901 m :  118.7 km   85.4 km/h
    punt 3:  DOETINCHEM    @ 13:51:21 UTC,  1089 m :   43.7 km   93.0 km/h
    punt 4:  OOSTERHOUT    @ 14:49:08 UTC,  1130 m :  104.9 km  109.0 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 15:05:04 UTC,   718 m :   31.7 km  119.3 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 15:10:26 UTC,   -49 m :   15.0 km  168.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        356.5 km
Duur van de proef:        03:33:06
Gemiddelde snelheid:      100.4 km/h
Start hoogte:             302 m
Hoogte passeren start:    1515 m
Hoogte passeren finish:   -49 m
Hoogteverlies over proef: 351 m
Totale score afstand:     356.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   81.7 km
Been 1:  128.3 km
Been 2:   81.7 km
Totaal:  291.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:19:49 UTC
    einde: 15:12:17 UTC
    duur:  03:52:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     302 m @ 11:19:49 UTC
    hoog punt:    1591 m @ 11:57:28 UTC
    hoogtewinst:  1289 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:59:59  bearing 75.4°
    Tweede punt: 14:48:59  bearing 16.8°
    Totale hoek: -58.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4630

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs