CHARRON 2023 Challenge
22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef19-05-2023 -- Bart LEYSEN -- 1414,7 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 19/05/2023
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2023-05-19-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:54:30
Duurvlucht : 03:52:28
Vrije vlucht : 351.5 km
Fasttrack : 110.2 kmh
Opgegeven proef: 356.5 km
Driehoek : 291.7 km
Hoogtewinst : 1289.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.529'N 4°56.924'E
tijd: 11:17:47 UTC
alti: -80 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.118'N 4°59.152'E = 106° 2.7 km van vertrek
tijd: 11:19:49 UTC
alti: 302 m
Landingspunt
pos.: 51°23.917'N 4°58.505'E = 69° 2.0 km van vertrek
tijd: 15:12:17 UTC
alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 2.0
Totale vluchtduur: 03:54:30
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°23.919'N 4°58.517'E @ 11:20:59 UTC, 497 m
punt 1: 51°02.252'N 5°19.818'E @ 11:59:49 UTC, 1351 m
punt 2: 51°25.208'N 6°24.229'E @ 12:54:26 UTC, 762 m
punt 3: 51°38.809'N 6°44.152'E @ 13:23:13 UTC, 883 m
punt 4: 51°56.807'N 6°17.883'E @ 13:51:37 UTC, 1047 m
punt 5: 51°38.960'N 4°50.894'E @ 14:49:02 UTC, 1125 m
Finish: 51°21.152'N 4°46.054'E @ 15:05:10 UTC, 687 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 47.2 km 148° @ 73.0 km/h
been 2: 86.2 km 60° @ 94.7 km/h
been 3: 34.2 km 42° @ 71.2 km/h
been 4: 45.0 km 318° @ 95.1 km/h
been 5: 105.3 km 252° @ 110.1 km/h
been 6: 33.5 km 190° @ 124.6 km/h
Afgelegde afstand: 351.5 km
Duur: 03:44:11
Gemiddelde snelheid: 94.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.4 km
Starthoogte: 302.0 m
Finishhoogte: 687.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -385 m
Totale score afstand: 351.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°32.708'N 6°28.666'E = 80° 107.6 km van vertrek
tijd: 13:13:48 UTC
alti: 1435 m
Finishpunt
pos.: 51°23.917'N 4°58.505'E = 69° 2.0 km van vertrek
tijd: 15:12:17 UTC
alti: -65 m
Grootste afstand in 2 uur: 220.4 km
Beste snelheid in 2 uur: 110.2 km/h
Hoogteverlies: 1500 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: RAVELS 51°21.550'N 4°59.350'E
punt 1: VOORT 51°02.121'N 5°19.540'E 43.0 km 147°
punt 2: HUNXE 51°38.670'N 6°44.450'E 119.7 km 55°
punt 3: DOETINCHEM 51°56.710'N 6°18.650'E 44.7 km 319°
punt 4: OOSTERHOUT 51°38.278'N 4°51.442'E 105.9 km 252°
punt 5: RIJKEVORSEL 51°21.030'N 4°45.650'E 32.7 km 192°
finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 15.5 km 69°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: RAVELS @ 11:37:20 UTC, 1515 m
punt 1: VOORT @ 11:59:45 UTC, 1360 m : 42.5 km 113.8 km/h
punt 2: HUNXE @ 13:23:09 UTC, 901 m : 118.7 km 85.4 km/h
punt 3: DOETINCHEM @ 13:51:21 UTC, 1089 m : 43.7 km 93.0 km/h
punt 4: OOSTERHOUT @ 14:49:08 UTC, 1130 m : 104.9 km 109.0 km/h
punt 5: RIJKEVORSEL @ 15:05:04 UTC, 718 m : 31.7 km 119.3 km/h
finish: WEELDE AERO @ 15:10:26 UTC, -49 m : 15.0 km 168.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 356.5 km
Duur van de proef: 03:33:06
Gemiddelde snelheid: 100.4 km/h
Start hoogte: 302 m
Hoogte passeren start: 1515 m
Hoogte passeren finish: -49 m
Hoogteverlies over proef: 351 m
Totale score afstand: 356.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 81.7 km
Been 1: 128.3 km
Been 2: 81.7 km
Totaal: 291.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:19:49 UTC
einde: 15:12:17 UTC
duur: 03:52:28
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 302 m @ 11:19:49 UTC
hoog punt: 1591 m @ 11:57:28 UTC
hoogtewinst: 1289 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:59:59 bearing 75.4°
Tweede punt: 14:48:59 bearing 16.8°
Totale hoek: -58.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4630
| |||||||||||||||||||||