CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Bert VAN EYKEN -- 292,0 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: VV
Toestel: Hornet Immatriculatie: OO-ZAB
Handicapfactor: 100 Klasse: Standaard
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 73 km Score: 292,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Ik bevestig dat Bert Van Eycken deze proef uitgevoerd heeft. Daniel Goyvaerts 2022/609

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6M    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2023-05-19-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:32:19
Duurvlucht     : 01:31:36
Vrije vlucht   :   73.0 km
Fasttrack      :   43.8 kmh
Hoogtewinst    : 1267.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.070'N   5°03.379'E
    tijd: 15:48:43 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.314'N   5°03.976'E =  57° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:49:26 UTC
    alti: 401 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.208'N   5°03.807'E =  63° 0.6 km van vertrek
    tijd: 17:21:02 UTC
    alti: -60 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 01:32:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  50°57.617'N   4°59.518'E  @ 16:00:13 UTC,   858 m
    punt 1:  50°57.882'N   5°30.807'E  @ 16:46:28 UTC,  1125 m
    Finish:  50°57.233'N   4°59.774'E  @ 17:16:17 UTC,   547 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.6 km  89° @  47.5 km/h
    been 2:   36.4 km 268° @  73.2 km/h
Afgelegde afstand:                   73.0 km
Duur:                                01:16:04
Gemiddelde snelheid:                 57.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.7 km
Starthoogte:                         253.0 m
Finishhoogte:                        547.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -294 m
Totale score afstand:                73.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.382'N   5°03.994'E =  51° 0.9 km van vertrek
    tijd:    15:49:34 UTC
    alti:    416 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.208'N   5°03.807'E =  63° 0.6 km van vertrek
    tijd:    17:21:02 UTC
    alti:    -60 m
Grootste afstand in 2 uur: 87.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    43.8 km/h
Hoogteverlies:             476 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   22.4 km
Been 1:   19.2 km
Been 2:   27.1 km
Totaal:   68.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 15:49:26 UTC
    einde: 17:21:02 UTC
    duur:  01:31:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     253 m @ 15:51:52 UTC
    hoog punt:    1520 m @ 16:41:15 UTC
    hoogtewinst:  1267 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:46:39  bearing 84.2°
    Tweede punt: 17:05:42  bearing 62.1°
    Totale hoek: -22.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2891

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs