CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

19-05-2023 -- Geert CALLEWAERT -- 1317,2 punten

Database gegevens:

Datum: 19-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Discus 2cT 18m Immatriculatie: D-KKKC
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert CALLEWAERT Club: ALB
Afstand: 333.7 km Score: 1317,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: In behandeling IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

zie advies wedstrijdleiding

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-19-LXV-A21-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Ingegeven door jury wegens ontbreken pilootgegeven. Vlucht gevlogen tijdens kempencup en opgenomen in scoring.

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 19-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 19-05-2023



IGC File gegevens:

133 Declaratie onvolledig (gecheckt)

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   19/05/2023
Piloot:         GEERT CALLEWAERT
Zweefvliegtuig: 
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a21
Logger file:    2023-05-19-LXV-A21-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:04:46
Duurvlucht     : 04:58:51
Vrije vlucht   :  349.3 km
Fasttrack      :   80.1 kmh
Opgegeven proef:  329.7 km
Driehoek       :  296.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.552'N   4°57.015'E
    tijd: 10:48:33 UTC
    alti: -85 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.763'N   5°01.635'E = 105° 5.5 km van vertrek
    tijd: 10:52:16 UTC
    alti: 542 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.905'N   4°58.440'E =  68° 1.8 km van vertrek
    tijd: 15:53:19 UTC
    alti: -67 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 05:04:46
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.678'N   4°57.473'E  @ 11:02:20 UTC,  1192 m
    punt 1:  51°01.957'N   5°19.617'E  @ 11:50:46 UTC,   975 m
    punt 2:  51°38.643'N   6°44.366'E  @ 13:29:38 UTC,   940 m
    punt 3:  51°57.188'N   6°18.491'E  @ 14:11:32 UTC,  1012 m
    punt 4:  51°56.225'N   6°00.423'E  @ 14:27:36 UTC,  1048 m
    punt 5:  51°36.060'N   4°48.837'E  @ 15:35:19 UTC,  1204 m
    Finish:  51°23.905'N   4°58.440'E  @ 15:53:19 UTC,   -67 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   47.8 km 147° @  59.2 km/h
    been 2:  119.6 km  55° @  72.6 km/h
    been 3:   45.5 km 319° @  65.1 km/h
    been 4:   20.8 km 265° @  77.6 km/h
    been 5:   90.4 km 246° @  80.1 km/h
    been 6:   25.1 km 154° @  83.8 km/h
Afgelegde afstand:                   349.3 km
Duur:                                04:50:59
Gemiddelde snelheid:                 72.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Starthoogte:                         656.0 m
Finishhoogte:                        -67.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          723 m
Totale score afstand:                349.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°43.644'N   6°36.048'E =  71° 120.4 km van vertrek
    tijd:    13:44:01 UTC
    alti:    1394 m
Finishpunt
    pos.:    51°27.524'N   4°53.654'E = 332° 8.3 km van vertrek
    tijd:    15:44:03 UTC
    alti:    351 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.1 km/h
Hoogteverlies:             1043 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.5 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS        51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  VOORT         51°02.121'N   5°19.540'E    43.0 km 147°
    punt 2:  HUNXE         51°38.670'N   6°44.450'E   119.7 km  55°
    punt 3:  DOETINCHEM    51°56.710'N   6°18.650'E    44.7 km 319°
    punt 4:  OOSTERHOUT    51°38.278'N   4°51.442'E   105.9 km 252°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.7 km 192°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   RAVELS        @ 11:22:32 UTC,  1179 m
    punt 1:  VOORT         @ 11:50:45 UTC,   972 m :   42.5 km   90.4 km/h
    punt 2:  HUNXE         @ 13:29:38 UTC,   940 m :  118.7 km   72.0 km/h
    punt 3:  DOETINCHEM    @ 14:11:14 UTC,   987 m :   43.7 km   63.0 km/h
    punt 4:  OOSTERHOUT    @ 15:33:31 UTC,  1352 m :  104.9 km   76.5 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   niet gerond
    afbreekpunt: 51°23.528'N   4°55.462'E  @ 15:51:03 UTC, 126 m : 19.9 km 68.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        329.7 km
Duur van de proef:        04:28:31
Gemiddelde snelheid:      73.7 km/h
Start hoogte:             656 m
Hoogte passeren start:    1179 m
Hoogte aan break-punt:    126 m
Hoogteverlies over proef: 530 m
Totale score afstand:     329.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  120.6 km
Been 1:   92.5 km
Been 2:   82.9 km
Totaal:  296.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:28 UTC
    einde: 15:53:19 UTC
    duur:  04:58:51

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     560 m @ 13:58:41 UTC
    hoog punt:    1480 m @ 14:21:35 UTC
    hoogtewinst:   920 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:50:49  bearing 75.8°
    Tweede punt: 15:35:23  bearing 16.3°
    Totale hoek: -59.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Declaratie onvolledig (gecheckt)
Rekentijd 7808

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs